A tale of endorphins

  • Marion Guyez Universidad de Toulouse 2 Jean Jaurès
Palabras clave: Body, pain, dance (en_US)

Resumen (es_ES)

Sculpting a circus body. Like an Ousmane Sow sculpture. With everything.

Like a clay model.

Attacking that body with a chisel, like ripping through marble. Engraving a trunk until reaching sap.

Relentlessness, effort, daily, permanent, obsessive.

Behind the smiles and obvious risks.

Behind the wonder of the circus.

To shine in the eye of the ring.

The body’s accomplishment burns with the singular desire for the accomplishment of the mind.

Intimate and subjective pain.

Resumen (en_US)

Sculpting a circus body. Like an Ousmane Sow sculpture. With everything. Like a clay model. Attacking that body with a chisel, like ripping through marble. Engraving a trunk until reaching sap. Relentlessness, effort, daily, permanent, obsessive. Behind the smiles and obvious risks. Behind the wonder of the circus. To shine in the eye of the ring. The body’s accomplishment burns with the singular desire for the accomplishment of the mind. Intimate and subjective pain.

Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.

Biografía del autor/a

Marion Guyez, Universidad de Toulouse 2 Jean Jaurès

Investigadora por partida doble, (des)verticalista, obsesivamente ¿derribada?, ¿caída? Verticalista formada en el Lido de Toulouse, Marion Guyez evoluciona desde 2007 en las escenas circenses internacionales en la carpa, en la calle o en los teatros. Ha trabajado con Pipototal, Rasposo, El circo Eloize y la Compagnia Finzi-Pasca. A partir de ese momento es corresponsable, junto a Yaëlle Antoine, de la Compagnie d’Elles con la que comparte el gusto por la experimentación de las formas circenses y el feminismo. Sus verticales puntúan varias de las creaciones de esta compañía para la que trabaja también de dramaturga. Marion Guyez prolonga su trabajo de creación escénica con un doctorado en Artes del Espectáculo. Estudia las hibridaciones entre acrobacia y texto en los escenarios circenses contemporáneos. Es autora de varias publicaciones dedicadas al circo, al género y a las artes de la calle. Enseña Estudios Circenses así como Estudios Visuales y Teatrales en la Universidad Toulouse Jean-Jaurès.  

Cómo citar
Guyez, M. (2017). A tale of endorphins. Revista Corpo-grafías, Estudios críticos De Y Desde Los Cuerpos, 3(3), 142-149. https://doi.org/10.14483/cp.v3i3.12405
Publicado: 2017-08-15
Sección
Artículos