DOI:

https://doi.org/10.14483/22484728.15165

Publicado:

2019-07-26

Número:

Vol. 13 Núm. 2 (2019)

Sección:

Visión Actual

Meanings that engineering students confer to the antiderivative

Significados que los estudiantes de ingeniería confieren a la antiderivada

Autores/as

  • Wilson Gordillo-Thiriat
  • Luis Roberto Pino-Fan
  • Víctor Larios-Osorio

Palabras clave:

Antiderivative, Engineering students, Meaning, Onto-Semiotic Approach (en).

Palabras clave:

Antiderivada, Estudiantes de ingeniería, Significado, Enfoque Ontosemiótico (es).

Resumen (en)

In this article, are presented the results of a questionnaire designed to evaluate college students’ understanding of the antiderivative. Specifically, by civil engineering students when answering the questionnaire tasks, in order to identify and characterize the meanings on the antiderivative that are developed by them. In order to analyse the answers given, were used some theoretical and methodological notions provided by the theoretical model known as the Onto-Semiotic Approach (OSA) of mathematics cognition and instruction. The results show the knowledge of antiderivative by the Civil Engineering students. Furthermore, the comparison between the mathematical activity of students provides information that allows concluding that the meanings that they mobilized might be shared among their communities

Resumen (es)

En este artículo, se presentan los resultados de un cuestionario diseñado para evaluar la comprensión de los estudiantes universitarios de la antiderivada. Específicamente, por estudiantes de ingeniería civil al responder las tareas del cuestionario, con el fin de identificar y caracterizar los significados sobre la antiderivada que son movilizados por ellos. Para analizar las respuestas dadas, utilizamos algunas nociones teóricas y metodológicas proporcionadas por el modelo teórico conocido como Enfoque Ontosemiótico (EOS) del conocimiento y la instrucción matemática. Los resultados muestran el conocimiento de la antiderivada por parte de los estudiantes de Ingeniería Civil. Además, la comparación entre la actividad matemática de los estudiantes proporciona información que permite concluir que los significados que movilizaron podrían compartirse entre sus comunidades

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Cómo citar

APA

Gordillo-Thiriat, W. ., Pino-Fan, L. R. ., y Larios-Osorio, V. . (2019). Meanings that engineering students confer to the antiderivative . Visión electrónica, 13(2), 331–336. https://doi.org/10.14483/22484728.15165

ACM

[1]
Gordillo-Thiriat, W. et al. 2019. Meanings that engineering students confer to the antiderivative . Visión electrónica. 13, 2 (jul. 2019), 331–336. DOI:https://doi.org/10.14483/22484728.15165.

ACS

(1)
Gordillo-Thiriat, W. .; Pino-Fan, L. R. .; Larios-Osorio, V. . Meanings that engineering students confer to the antiderivative . Vis. Electron. 2019, 13, 331-336.

ABNT

GORDILLO-THIRIAT, Wilson; PINO-FAN, Luis Roberto; LARIOS-OSORIO, Víctor. Meanings that engineering students confer to the antiderivative . Visión electrónica, [S. l.], v. 13, n. 2, p. 331–336, 2019. DOI: 10.14483/22484728.15165. Disponível em: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/15165. Acesso em: 4 nov. 2024.

Chicago

Gordillo-Thiriat, Wilson, Luis Roberto Pino-Fan, y Víctor Larios-Osorio. 2019. «Meanings that engineering students confer to the antiderivative ». Visión electrónica 13 (2):331-36. https://doi.org/10.14483/22484728.15165.

Harvard

Gordillo-Thiriat, W. ., Pino-Fan, L. R. . y Larios-Osorio, V. . (2019) «Meanings that engineering students confer to the antiderivative », Visión electrónica, 13(2), pp. 331–336. doi: 10.14483/22484728.15165.

IEEE

[1]
W. . Gordillo-Thiriat, L. R. . Pino-Fan, y V. . Larios-Osorio, «Meanings that engineering students confer to the antiderivative », Vis. Electron., vol. 13, n.º 2, pp. 331–336, jul. 2019.

MLA

Gordillo-Thiriat, Wilson, et al. «Meanings that engineering students confer to the antiderivative ». Visión electrónica, vol. 13, n.º 2, julio de 2019, pp. 331-6, doi:10.14483/22484728.15165.

Turabian

Gordillo-Thiriat, Wilson, Luis Roberto Pino-Fan, y Víctor Larios-Osorio. «Meanings that engineering students confer to the antiderivative ». Visión electrónica 13, no. 2 (julio 26, 2019): 331–336. Accedido noviembre 4, 2024. https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/15165.

Vancouver

1.
Gordillo-Thiriat W, Pino-Fan LR, Larios-Osorio V. Meanings that engineering students confer to the antiderivative . Vis. Electron. [Internet]. 26 de julio de 2019 [citado 4 de noviembre de 2024];13(2):331-6. Disponible en: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/visele/article/view/15165

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