DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.421Published:
08/17/2011Issue:
No. 11 (2009): Enero-diciembreSection:
Enseñanza de las matemáticasContexto y representación
Context and representation
Downloads
Abstract (es)
Sin resumenAbstract (en)
Without abstractReferences
Becerra, M. y Romero, J. (2008). Unidad similar en la construcción de la multiplicación: Una mirada a los elementos. En García, G. (comp). Memorias IX Encuentro colombiano de matemática educativa. Valledupar: Asocolme.
Bajtín, M. (1982). Estética de la creación verbal. (Bubnova, T., trad.) México: Siglo XXI.
Bajtín, M. (1986). Problemas literarios y estéticos. (Caballero, A., trad.) La Habana: Arte y Literatura.
Benveniste, E. (1966). Problèmes de lingüistique générale. Paris: Gallimard. V1.
Bonilla, M. y Romero, J. (2008). Pensamiento multiplicativo y álgebra escolar. Algunas relaciones. En Memorias XXIII Coloquio distrital de estadística y matemáticas. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Bunt, L.; Jones, P. & Bedient, J. (1988). The historical roots of elementary mathematics. New York: Dover. (2a Edición).
Cárdenas, A. (2009a). Notas sobre Bajtín. Notas de clase Seminario Lenguaje, formación y sujeto. (Agosto-Diciembre de 2009). Universidad Pedagógica Nacional. Bogotá: material inédito.
Cárdenas, A. (2009b). El lenguaje y la literatura en Bajtín. Notas de clase Seminario Lenguaje, formación y sujeto. (Agosto-Diciembre de 2009). Universidad Pedagógica Nacional. Bogotá: material inédito.
Cobb, P.; Confrey, J.; Disessa, A.; Lehrer, R. & Schauble, L. (2003). Design experiments in education research. Education Researcher. 32 (1): 9-13.
Confrey, J. (1994). Splitting, Similarity, and Rate of Change: A New Approach to Multiplication and Exponential Functions. En Harel & Confrey (Eds.) The development of multiplicative reasoning in the learning of mathematics. New York: State University of N.Y.
D' amore, B. & Santi, G. (in press). Objectification and Semiotic Function.
Durkheim, E. (1912/1982). Las formas elementales de la vida religiosa: el sistema totémico en Australia. Madrid: Akal.
Euclides (1991). Elementos. Libros I-IV (PUERTAS, M., Trad.). Madrid: Gredos.
Euclides (1994). Elementos. Libros V-IX (PUERTAS, M., Trad.). Madrid: Gredos.
Font, V.; Godino, J. & D' amore, B. (in press). Representations in mathematics education. An onto-semiotic approach. En: Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática.
Gadamer, H. (1977/2003). Verdad y método: fundamentos de una hermenéutica filosófica (Aparicio, A. y Serrano, R. trads.). Salamanca: Sígueme.
Habermas, J. (1987). Teoría de la acción comunicativa. Racionalidad de la acción y racionalidad social. Vol. 1. Madrid: Taurus Humanidades.
Mockus, A. (1988). Representar y disponer. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.
Narváez, D., Urrutia, E. y Romero, J. (2005). Símbolos en la construcción de esquemas splitting. En García, G. (comp). Memorias VII Encuentro colombiano de matemática educativa. Tunja: Asocolme.
Romero, J. (2003). La ricursione come modellatrice di situacioni. En: Convegno nazionali Incontri con la matematica, Bologna: Atti del XVII Convengo nazionali Incontri con la matematica.
Romero, J. y Mora, O. (2004). Sobre la normalización de la escritura de las fracciones. En: Revista Científica (6): 274-301.
Whitehead, A. y Russell, B. (1910, 1912, 1913/1962). Principia Mathematica, 3 vols, Cambridge: Cambridge University Press. Standford Encyclopedia of philosophy. Disponible en: http://plato.stanford.edu/entries/principiamathematica/#COPM
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.