DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.615Published:
08/19/2011Issue:
Vol. 13 No. 1 (2011): January-June 2011Section:
Enseñanza de la física en la formación de profesoresAnálisis del segundo postulado de la teoría relativista
SECOND POSTULATE ANALYSIS OF RELATIVISTICTHEORY
Keywords:
Espacio, tiempo, espacio-tiempo, causalidad, simultaneidad, velocidad máxima, Velocidad de la luz, velocidad de información, marcos de referencia, ondas, medio de propagación, comprensión. (es).Keywords:
Space, time, space-time, causality, simultaneity, Maximum speed, Speed of light, frameworks, waves, understanding, Keywords (en).Downloads
Abstract (es)
En la enseñanza de la teoría de la relatividad se han evidenciado algunas dificultades en la comprensión del segundo postulado por parte de los estudiantes, lo que dificulta el apropiado desarrollo en la enseñanza de la teoría relativista en su totalidad; por consiguiente los estudiantes solo se han limitado a manejar la parte matemática, omitiendo la parte conceptual de la teoría. Por tanto para el desarrollo de este trabajo se analizara el segundo postulado de la relatividad desde los diferentes puntos de vista descritos en la literatura y sus diferentes presentaciones, observando el papel que juega el postulado dentro de la teoría relativista. Para cumplir con el objetivo del trabajo se seleccionarán y examinaran diferentes libros y artículos que divulguen la teoría relativista, desde los textos de la enseñanza de la física para los niveles de educación media y universitaria, libros histórico-filosóficos, textos de divulgación de la teoría e introductorios.Abstract (en)
In the teaching of the relativity theory have shown some difficulties in understanding the second postulate by students, which hampers the proper development in the teaching of the relativity theory its entirety, therefore students only have limited to handle the mathematics, the theory`s omitting the conceptual part. Therefore, for the development of this work will analyze the second postulate of relativity from different points of view in the literature and its various presentations, looking at the role played by the postulate in relativity theory. To meet the objective of the work will be selected and examined books and articles todisclose the relativistic theory from the texts of teaching physics to high school levels and university, historical and philosophical books, factual texts of theory and introductory.
References
Landau, L. y Rumer, R. (1985) Que es la teoría de la relatividad. Moscú: Mir. Sagan, C. (1980). Cosmos. España: Planeta.
Alonso, M y Finn, E.J. (1995). La teoría de la relatividad. Física (pp. 405-422). Estados unidos: Addison-Wesley Interamericana.
Langevin, P. (1956). La evolución del espacio y el tiempo. Introducción a la teoría de la relatividad (pp. 13-44). Buenos Aires: Ediciones Leviatán.
Tipler, P.A. (1993). Relatividad. Física para la ciencia y la tecnología, Tercera Edición, Tomo II (pp. 1099-1144). España: Reverte.
Serway, R.A. y Beichner, R.J. (2002). Relatividad. Física para ciencias e ingeniería, Quinta edición. Tomo II (pp. 1245-1288). México: Mcgraw-Hill Interamericana de México.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.