Broadening minds: exploring intercultural understanding in adult EFL learners

  • Ferney Cruz Arcila
Keywords: Culture, intercultural understanding, cultural identity, cultural stereotype (en_US)
Keywords: cultura, entendimiento intercultural, identidad cultural, estereotipo cultural (es_ES)

Abstract (en_US)

Our current globalized world has become a space where many cultures are in permanent contact. Now, we are living in an interconnected world that requires us to be tolerant with others. This article describes some processes through which adult EFL learners developed intercultural understanding. This research aimed to provide clear examples of how significant and necessary it is to give foreign language learners the chance to become aware of the foreign culture while they are becoming proficient in the target language. In addition, this paper also accounts for some kinds of intercultural connections the students make between their native culture and the target one. Through a careful analysis of the data collected, this qualitative case study shows that by implementing different types of pedagogical strategies the students are able to go beyond superficial ideas about the target culture which help them become more open-minded towards other forms of perceiving reality.

Abstract (es_ES)

El mundo actual se ha convertido en un espacio en el que muchas culturas están en contacto permanente. Hoy en día vivimos en un mundo interconectado que nos demanda ser tolerantes con los demás. Este articulo describe algunos procesos por medio de los cuales estudiantes adultos de inglés como lengua extranjera desarrollan un entendimiento intercultural. La investigación aquí descrita provee claros ejemplos de lo significativo y necesario que es el hecho de darle a los aprendices de lenguas extranjeras la oportunidad de tomar conciencia de la cultura extranjera mientras se están volviendo proficientes en la lengua objetivo. Además, este articulo describe algunos tipos de conexiones interculturales que los estudiantes hacen entre su cultura nativa y la cultura objetivo. A través de un cuidadoso análisis de los datos recogidos, este estudio de caso muestra que al implementar diferentes tipos de estrategias pedagógicas los estudiantes son capaces de ir mas allá de las ideas superficiales que tienen sobre la cultura objetivo. Esto a su vez los ayuda a volverse mas abiertos hacia otras formas de percibir la realidad.

Downloads

Download data is not yet available.
How to Cite
Cruz Arcila, F. (2007). Broadening minds: exploring intercultural understanding in adult EFL learners. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 144-173. https://doi.org/10.14483/22487085.3149
Published: 2007-01-01
Section
Research Articles