DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.1251Published:
08/27/2011Issue:
Vol. 13 No. 1 (2011): January-June 2011Section:
Proyectos y actividades de aula en la enseñanza de la físicaEnfoque problémico en la enseñanza de ecuaciones diferenciales
PROBLEMATIC APPROACH IN THE TEACHING OF DIFFERENTIAL EQUATIONS
Keywords:
problematic approach, differential equations, Teaching model, relation physic-mathematical (en).Keywords:
enfoque problemático, ecuaciones diferenciales, modelo pedagógico, relación físico-matemática (es).Downloads
Abstract (es)
Se habla de la importancia del desarrollo de un modelo de enseñanza para la clase de métodos matemáticos en el departamento de física de la universidad Pedagógica Nacional, que se base en el planteamiento de problemas cotidianos para los estudiantes de esta licenciatura, logrando la obtención de relaciones entre las ecuaciones diferenciales y los fenómenos naturales.Abstract (en)
Speaks of the importance of the development of a model of teaching for mathematics methods class in the physic department of Pedagogical National University, based in the approach of daily problems for the students of this program, achieving the acquisition of relations between the differential equations and the naturals phenomeno.References
Nápoles Valdés, J.E & Negrón Segura, C (2002). La historia de las ecuaciones diferenciales ordinarias contadas por sus libros de texto. Revista electrónica de la didáctica de las matemáticas, año 3 Num.2, 33-57.
Neira Bueno, O. L & Pacheco, J (2004). El movimiento ondulatorio abordado desde la enseñanza problémica en la licenciatura en matemáticas y física. Revista colombiana de física, vol. 36 No.1, 83-86.
Apostol, T. M. (1999). Calculus (vol.1). Barcelona, Editorial Reverté.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.