DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.968Published:
08/25/2011Issue:
Vol. 13 No. 1 (2011): January-June 2011Section:
Proyectos y actividades de aula en la enseñanza de la físicaConstrucción de una máquina de Goldberg para potenciar la observación y la descripción de estudiantes de grado sexto
CONSTRUCTION A GOLDBERG MACHINE TO ENHANCE THE OBSERVATION AND DESCRIPTION OF SIXTH GRADE STUDENTS
Keywords:
Goldberg Machine, observation, description, motion (en).Keywords:
Máquina de Goldberg, observación, descripción, movimiento. (es).Downloads
Abstract (es)
La máquina de Rude Goldberg, es un aparato que consiste en una sucesión de movimientos sencillos o complejos con un objetivo final, aunque parece tener como función el entretenimiento de quien la observa y diseña, puede ser utilizada en el aula de clase para la enseñanza de la física. De esta manera y desde el espacio propiciado en uno de los seminarios de la Licenciatura en Física de la Universidad Pedagógica Nacional, llamado Construcción de Material de Laboratorio, se elabora una máquina de Goldberg, cuyo objetivo principal es potenciar las habilidades de observación y descripción de los estudiantes del grado sexto del Colegio Nuestra Señora de la Salette, con la apreciación de los diferentes tipos de movimiento presentes en la máquina y que se estudiaron con anterioridad en la clase de física.Abstract (en)
Rude Goldberg machine is a device that consists of sequence of simple or complex movements with an ultimate goal, but appears to have the entertainment function of the beholder and designs, can be used in the classroom for teaching physics. In this way and space resulted in one of the seminars for the Physics Degree in the Universidad Pedagógica Nacional named Material laboratory Construction, it develops Goldberg Machine, whose main objective to enhance the skills of observation and description sixth grade students in the College Nuestra Señora de la Salette, the assessment of different types of movement on the machine and previously studied in physics class.References
Crespo, M. A. (2003). Concepciones del aprendizaje y la enseñanza: las nuevas propuestas educativas. Enseñar Ciencias en Secundaria. Concepciones del aprendizaje y la enseñanza: las nuevas propuestas educativas, (pág. 16). Bilbao.
MEN, M. d. (1996). Estándares básicos en competencias.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.