DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.3702Published:
07/06/2012Issue:
Vol. 14 No. 2 (2011): June-December 2011Section:
Science EducationFormación investigativa para la educación superior desde una perspectiva pedagógica
Investigative training for higher education from an educational perspective
Keywords:
University, investigation, knowledge, teaching at universities, formative investigation (en).Keywords:
Universidad, conocimiento, investigación, docencia universitaria, investigación formativa (es).Downloads
Abstract (es)
En el presente artículo de reflexión se plantea la importancia de la investigación en la educación superior, en especial el papel que ocupa la investigación formativa en los procesos de enseñanza en la universidad.Abstract (en)
This reflexive article presents the importance of formative reserch in higher education partucularly the role that ocuupies the formative research in the processes of teaching at the University.References
Álvarez Salgado, E., et al. (S.F.). Licenciatura en Biología. Proyecto curricular. Facultad de Ciencia y Tecnología. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Bruner, J. (1963). El proceso de la educación. México: Uteha.
Díaz Villa, M. (2000). La formación de profesores en la educación superior Colombiana: problemas, conceptos, políticas y estrategias. Instituto Colombiano para el fomento de la Educación Superior ICFES. Bogotá, 2000.
Artículos
Álvarez, A. (1997). “Pensar la universidad desde la investigación”. En Pedagogía y Saberes, núm.10. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Bustamante, G. (1999). “Algunos elementos para pensar la investigación educativa”. En Pedagogía y Saberes, núm. 13. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Morán, P. (1993). “La Vinculación Docencia – Investigación como Estrategia Pedagógica”. En Perfiles Educativos, núm. 61. México: Universidad Nacional Autónoma de México.
Parra, C. (2004). “Apuntes sobre la investigación formativa”. En Educación y Educadores, vol. 7. Bogotá: Universidad de la Sabana.
Tamayo, A. (1999). “La investigación en educación y pedagogía en Colombia”. En Pedagogía y Saberes, núm. 13. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
Zuleta, E. (1986). “Teorías freudianas de la infancia”. En Boletín de estudios Psicoanalíticos, vol. 1. núm. 1. Cali.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.