DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.407Published:
08/17/2011Issue:
No. 11 (2009): Enero-diciembreSection:
Enseñanza de las cienciasUna educación estadística: para una sociedad que tolere la incertidumbre
A statistical education: for a society that tolerated uncertainty
Keywords:
Estadística, probabilidad, incertidumbre, formación de profesores (es).Keywords:
Statistical, probability, uncertainty, teacher training (en).Downloads
Abstract (es)
Este trabajo forma parte de la revisión de los antecedentes y parte de la construcción del marco conceptual de la tesis doctoral titulada “Las prácticas docentes de los profesores de estadística y probabilidad en las facultades de ingeniería”, se presenta desde la perspectiva de la cultura estadística como elemento importante cuando los ciudadanos tienen que tomar decisiones en situaciones de incertidumbre.Abstract (en)
This paper is both a review of the background and part of the framework for the thesis: “Classroom practices of the Statistics teachers of the college of engineering faculty” It’s perspective shows statistics as a key element in decision making, when humans face uncertain situations.References
Batanero, C. y Godino, J. (2005). "Perspectivas de la Educación estadística como área de investigación". En Luengo, R. Líneas de investigación en Didáctica de las Matemáticas Badajoz. Universidad de Extremadura.
Batanero, C. (2002). Los retos de la cultura estadística. (Conferencia Inaugural Jornadas Interamericanas de Enseñanza de la Estadística). Buenos aires
Mlodinow, L., (2008) El andar del borracho. Cómo el azar gobierna nuestras vidas España: Editorial DRAKONTOS.
Paulos, J. (1999). Érase una vez un número. (Colección Metatemas). España: Ediciones Libros para pesar las ciencias.
Rocha, P. (2007). "Educación Estocástica". En: Cuadernos de investigación, 10. Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Rui Pimienta. Disponible en: http://www.stat.auckland.ac.nz/~iase/publications/17/C117.pdf
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.