DOI:
https://doi.org/10.14483/2422278X.7354Published:
2014-09-04Issue:
Vol. 3 No. 2 (2010): Religion and society: Between politics, sin and crimeSection:
Avances de investigaciónDiscursos, sujetos y pedagogías en torno a los derechos humanos
Keywords:
Derechos humanos, discurso, formación (es).Downloads
Abstract (es)
La investigación Derechos humanos y sujeto pedagógico estuvo orientada a establecer los presupuestos epistemológicos, teóricos, metodológicos y pedagógicos de los proyectos de formación en derechos humanos en diferentes instituciones de la ciudad de Bogotá. La investigación propuso un análisis de las construcciones textuales que soportan estos proyectos formativos. Los análisis mostraron que los proyectos de formación tienden a obviar las complejidades del sujeto y la pedagogía, mientras que resaltan más los planos instrumentales de la cualificación. Sujeto y pedagogía resultan fundamentales para que la formación redunde en una cultura de los derechos humanos en la ciudad.How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
The Ciudad Paz-ando Journal (RCP) is an open access publication, without economic charges for authors or readers, whose biannual publications are made under the terms of the Creative Commons Attribution - Non-commercial - Share the same License (CC-BY-NC -SA 2.5 CO), with which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, as long as they give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holder is Ciudad Paz-ando journal, retaining all rights without restrictions, respecting the terms of the license regarding the consultation, download and distribution of the material.
When the work or any of its elements are in the public domain according to the applicable current law, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good for all and for all.