DOI:
https://doi.org/10.14483/23448350.629Published:
08/21/2011Issue:
Vol. 13 No. 1 (2011): January-June 2011Section:
Nuevas tecnologías y la enseñanza de la físicaAnálisis de preconceptos sobre velocidad y rapidez en estudiantes de primer semestre de licenciatura en física, Universidad Distrital Francisco José de Caldas
ANALYSIS PRECONCEPTIONS ABOUT SPEED AND FAST IN FIRST SEMESTER STUDENTS OF DEGREE IN PHYSICS, UNIVERSIDAD DISTRITAL FRANCISCO JOSE DE CALDAS
Keywords:
Previous ideas, kinematics, computer simulation. (en).Keywords:
Ideas previas, cinemática, simulación computarizada. (es).Downloads
Abstract (es)
Las estructuras mentales preconcebidas en que el alumno articula el mundo son de vital importancia en la elaboración de un nuevo aparato cognitivo. De esta manera, se busca a partir de dos conceptos básicos en el área de cinemática realizar un estudio sobre las ideas previas de los estudiantes de primer semestre pertenecientes a la carrera de licenciatura en física de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas por medio de el uso en el aula de dos simulaciones computarizadas guiadas, con el fin de diagnosticar la clase de conceptualización que tenga el grupo.Abstract (en)
Preconceived mental structures in which the student articulates the world are of vital importance in the development of a new cognitive device. Thus, it seeks from two basic concepts in the fields of kinematics realize a study of two basic concepts in the area of kinematics on previous ideas in the first semester students belonging to the career degree in physics from the Universidad Distrital Francisco José de Caldas through the classroom use computer simulations of two tours, in order to diagnose the kind of conceptualization that has the group.References
Hurtado, A y Lombana, C. (2006) Experimento y simulación: Opciones didácticas en la enseñanza-aprendizaje de la física. 1. Ed. Bogotá: Universidad Distrital Francisco José De Caldas, 202 p.
Esquembre, F. (2005) Creación de simulaciones interactivas en Java: Aplicación a la enseñanza de la física. 1. Ed. Madrid: Pearson Prentice Hall, 352 p.
Sierra. J L (2002) Estudio de la influencia de un entorno de simulación por ordenador en el aprendizaje por investigación de la física en bachillerato. Madrid: Centro de investigación y documentación científica. p.86
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
When submitting their article to the Scientific Journal, the author(s) certifies that their manuscript has not been, nor will it be, presented or published in any other scientific journal.
Within the editorial policies established for the Scientific Journal, costs are not established at any stage of the editorial process, the submission of articles, the editing, publication and subsequent downloading of the contents is free of charge, since the journal is a non-profit academic publication. profit.