Applications of Vygotskyan concept of mediation in SLA

Keywords: Mediation, Second Language Acquisition, Socio cultural theory, symbolic tools (en_US)
Keywords: Mediación, Adquisición de una segunda lengua, teoría socio-cultural, herramientas simbólicas (es_ES)

Abstract (en_US)

The application of Vygotskian ideas is not new to education, research studies abound reporting various ways in which they can be applied. But in the particular field of Second Language Acquisition a Vygotskian approach is rather new, with the first studies dating from about mid 1990s. In this article I discuss one Vygotskian concept, mediation, and report on some research studies that have been framed in this concept. I found that the studies surveyed could be grouped according to the type of mediation, therefore three categories emerged: Mediation by dialoguing with one self, Mediation by dialoguing with the other, and mediation through technology.

Abstract (es_ES)

La aplicación de las ideas de Vygotsky no es nueva en el campo de la educación, de hecho, abundan investigaciones que reportan formas diferentes en que éstas se pueden usar. En el campo específico de Adquisición de la Segunda Lengua, el enfoque Vygotskiano es mas bien nuevo; los primeros estudios datan de mediados de los años 90. En el presente artículo, se discute uno de los conceptos Vygotskianos, el de la mediación. Además se reporta sobre once estudios que han explorado este concepto. Los estudios reportados se agruparon de acuerdo con la forma de mediación que primó en cada uno de ellos, de manera que surgieron tres categorías: Mediación a través del diálogo con uno mismo, Mediación a través del diálogo con el otro, y Mediación a través de la tecnología.

Downloads

Download data is not yet available.
How to Cite
Guerrero Nieto, C. H. (2007). Applications of Vygotskyan concept of mediation in SLA. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 213-228. https://doi.org/10.14483/22487085.3152
Published: 2007-01-01
Section
Theme Review