Self-assessment practices: an empowering tool in the teaching and learning EFL processes

  • Edgar Orlando Rodríguez Ochoa Minuto de Dios; Universidad Pedagógica Nacional
Keywords: Assessment Practices, Listening Practices, Evaluation, Self Assessment Practices (en_US)

Abstract (en_US)

Evaluating the students’ language learning process requires a lot of analysis and reflection. Although some research has been conducted to observe the way teachers use assessment practices in diverse educational contexts, I consider there needs to be more research in order to examine how assessment practices are carried out in our educational context. This article presents a pedagogical project carried out in a higher education institution with EFL learners. It focuses on the implementation of self-assessment practices conducted in the context of the project followed by some preliminary results that I have encountered.

Abstract (es_ES)

La evaluación del proceso de aprendizaje de los estudiantes requiere un análisis exhaustivo y permanente reflexión. Aunque se han realizado algunas investigaciones con miras a determinar la manera cómo las prácticas de evaluación se desarrollan en varios contextos educativos, considero que debe haber más investigación enfocada a las practicas de evaluación en nuestro contexto educativo. Este artículo presenta un proyecto pedagógico que se llevo a cabo en una institución de educación superior con estudiantes de Inglés como lengua extranjera. Se centra en la implementación de prácticas de auto evaluación aplicadas en el contexto del proyecto seguido por resultados preliminares encontrados.

Downloads

Download data is not yet available.
How to Cite
Rodríguez Ochoa, E. O. (2007). Self-assessment practices: an empowering tool in the teaching and learning EFL processes. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 229-246. https://doi.org/10.14483/22487085.3153
Published: 2007-01-01
Section
Pedagogical Innovations