DOI:

https://doi.org/10.14483/22487085.3761

Publicado:

2011-07-01

Número:

Vol 13, No 2 (2011) July-December

Sección:

Editorial

Editorial

Autores/as

Palabras clave:

editorial (en).

Resumen (en)

In our previous issue I highlighted the positive impact that classroom research has on the teacher, the context, the field, and on the creation of local knowledge in education. In this issue, I would like to refer to the value of narrative inquiry in education as a methodology for qualitative research and a resource for teacher professional development. Narrative construction is understood by qualitative researchers as a vital human activity that structures experience and gives it meaning (Kramp, 2004).

Resumen (es)

En nuestra edición pasada resalté el impacto positivo de las investigaciones en el aula de clase en los docentes, en el contexto, en el campo y en el desarrollo de conocimiento sobre la educación a nivel local. En esta edición, quisiera referirme al valor que tiene la investigación narrativa como metodología para investigaciones cualitativas en educación y como un recurso para el desarrollo profesional de los docentes. La investigación narrativa es entendida por los que hacen investigación cualitativa como una actividad vital que le da estructura y sentido a la experiencia (Kramp, 2004)

Referencias

Clandinin, J. and F. Connelly, (2000) Narrative Inquiry. Volume: 2, Issue: 1, Publisher: Jossey-Bass

Clavijo, A. (2001). From Teacher Literacy Histories to Classroom Practices. Presentation at the Second International Conference on Teacher Education. Minneapolis, MN, May 17-19.

Espitia, M. & Clavijo, A. (2011). Exploring the pedagogical value of virtual forums and blogs to promote collaboration and learning: a teacher education experience. Colomb. Appl. Linguist. J. Vol. 13, No.2. p.27-40.

Kramp, M. (2004) Exploring Life and Experience through narrative inquiry. In DeMarrais, K. & Lappan, S (Eds) Foundations for Research Methods for Inquiry in Education and the Social Sciences. Mahwah: NJ. LEA

Mendieta, J. (2011) Teachers’ Knowledge of Second Language and Curriculum: A Narrative Experience. PROFILE Vol 13, No 1. p.89-110.

Pinilla, R. (2008). Récits d‟enfants déplacés par la violence en Colombie: approches linguistiques, discursives et interprétatives. Dissertation (PhD in Language Studies) – Faculté de Sciences Humaines, Université René Descartes – Paris 5, Paris.

Cómo citar

APA

Clavijo, A. (2011). Editorial. Colombian Applied Linguistics Journal, 13(2), 5–10. https://doi.org/10.14483/22487085.3761

ACM

[1]
Clavijo, A. 2011. Editorial. Colombian Applied Linguistics Journal. 13, 2 (jul. 2011), 5–10. DOI:https://doi.org/10.14483/22487085.3761.

ACS

(1)
Clavijo, A. Editorial. Colomb. appl. linguist. j 2011, 13, 5-10.

ABNT

CLAVIJO, Amparo. Editorial. Colombian Applied Linguistics Journal, [S. l.], v. 13, n. 2, p. 5–10, 2011. DOI: 10.14483/22487085.3761. Disponível em: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/3761. Acesso em: 26 dic. 2024.

Chicago

Clavijo, Amparo. 2011. «Editorial». Colombian Applied Linguistics Journal 13 (2):5-10. https://doi.org/10.14483/22487085.3761.

Harvard

Clavijo, A. (2011) «Editorial», Colombian Applied Linguistics Journal, 13(2), pp. 5–10. doi: 10.14483/22487085.3761.

IEEE

[1]
A. Clavijo, «Editorial», Colomb. appl. linguist. j, vol. 13, n.º 2, pp. 5–10, jul. 2011.

MLA

Clavijo, Amparo. «Editorial». Colombian Applied Linguistics Journal, vol. 13, n.º 2, julio de 2011, pp. 5-10, doi:10.14483/22487085.3761.

Turabian

Clavijo, Amparo. «Editorial». Colombian Applied Linguistics Journal 13, no. 2 (julio 1, 2011): 5–10. Accedido diciembre 26, 2024. https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/3761.

Vancouver

1.
Clavijo A. Editorial. Colomb. appl. linguist. j [Internet]. 1 de julio de 2011 [citado 26 de diciembre de 2024];13(2):5-10. Disponible en: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/calj/article/view/3761

Descargar cita

Visitas

263

Dimensions


PlumX


Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##

Metric
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.peerReviewers## 
2.4 promedio

##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles##  N/D

##plugins.generic.pfl.authorStatements##

##plugins.generic.pfl.authorStatements##
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.dataAvailability## 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
##plugins.generic.pfl.funders## 
##plugins.generic.pfl.funders.no##
32% con financiadores
##plugins.generic.pfl.competingInterests## 
N/D
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
Para esta revista
##plugins.generic.pfl.otherJournals##
##plugins.generic.pfl.articlesAccepted## 
Artículos aceptados: 48%
33% aceptado
##plugins.generic.pfl.daysToPublication## 
##plugins.generic.pfl.numDaysToPublication##
145

Indexado: {$indexList}

    ##plugins.generic.pfl.indexedList##
##plugins.generic.pfl.editorAndBoard##
##plugins.generic.pfl.profiles##
##plugins.generic.pfl.academicSociety## 
N/D
Loading...