A study of the English teaching practice at a language institute

  • Julia Zoraida Posada Ortiz Universidad de Ibagué
  • Luceli Patiño Garzón Universidad de Ibagué
Keywords: Pedagogical practice, pedagogical knowledge, pedagogical action, reflection (en_US)
Keywords: Práctica pedagógica, conocimiento pedagógico, acción pedagógica, reflexión (es_ES)

Abstract (en_US)

This study aims to describe the pedagogical practices that take place at the Language Institute of a university based on the observation of classes, questionnaires and interviews of teachers and students. In order to achieve the purpose of the project, the researchers adopted a qualitative approach and also combined an ethnographic perspective which denotes a constant reflection on the part of the teachers who participated as objects of the study. The results of the study demonstrate that most of the teachers employ the PPP (Presentation, Practice, and Production) model to language teaching and that the students make use of direct and indirect strategies in order to help themselves learning.

Abstract (es_ES)

Este estudio pretende describir las prácticas pedagógicas que tienen lugar en el Instituto de Lenguas de dicha universidad, basándose en la observación de las clases, cuestionarios y entrevistas. Para lograr este objetivo, las investigadoras adoptaron un enfoque cualitativo con una perspectiva etnográfica que denota una reflexión constante por parte de los profesores que participaron como objeto de estudio. Los resultados demuestran que la mayoría de los profesores allí emplean el método de las tres Ps (Presentación, Práctica y Producción) y que los estudiantes usan estrategias directas e indirectas para ayudar en su aprendizaje.

Downloads

Download data is not yet available.
How to Cite
Posada Ortiz, J. Z., & Patiño Garzón, L. (2007). A study of the English teaching practice at a language institute. Colombian Applied Linguistics Journal, (9), 126-143. https://doi.org/10.14483/22487085.3148
Published: 2007-01-01
Section
Research Articles