DOI:
https://doi.org/10.14483/22487085.88Published:
2010-01-01Issue:
Vol 12, No 1 (2010) January-JuneSection:
EditorialEditorial
Keywords:
editorial (en).Downloads
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Colomb. Appl. Linguist. J., 2010 vol:12 nro:1 pág:5-6
Editorial
Amparo Clavijo Olarte
Editorial
Important aspects serve this year to introduce the twelfth edition of the Colombian Applied Linguistics Journal (CALJ). For the first time in the history of the journal we include articles in Spanish and in English on issues related to applied linguistics in Colombia; we publish two issues a year with the goal of strengthening the education of an academic community in our field and we gain more international visibility and credibility through international directories and indexes such as Ulrich Periodicals, Modern Language Association Bibliography, Educational Research Abstracts and Latindex.
For the two latest issues we received articles by authors from Colombia, The United States, China, Chile, Brazil and Turkey and have invited peer reviewers from different countries in the Americas, Australia, Ireland, The United States and The United Kingdom. The high quality of academic articles from scholars working on language related research projects and pedagogical innovations at different educational levels gives the CALJ national recognition and credibility. We believe that the diversity of contexts and contents of the articles published in the CALJ provide our readers with great opportunities to find relevant experiences to their immediate educational needs.
Two main themes are addressed by Colombian authors in this issue:
- Holistic training and teachers´ views of pedagogy, a qualitative study carried out with practicing teachers of public schools in Medellin by two researchers from Universidad de Antioquia in Medellin, and
- Fostering writing development with EFL learners through strategic instruction and materials used to engage them in meaningful learning activities. Writing, in Spanish and in EFL, is viewed by five different authors from different perspectives, modalities and pedagogical approaches used to evaluate, support and promote a good quality of language education for Colombian children.
We want to thank the authors whose articles were selected for publication in this issue for their contributions and the peer reviewers for their valuable feedback that helps us maintain the quality and standards of our publication.
We hope all our readers enjoy this new bilingual version of the Colombian Applied Linguistics Journal.
Editorial
Varios aspectos importantes sirven para presentar la edición número doce de la revista Colombian Applied Linguistics (CALJ). Es la primera vez en toda la trayectoria de la revista que se incluyen artículos en español e inglés en temas relacionados con la lingüística aplicada en Colombia. Adicionalmente, la periodicidad de la revista que durante diez años fue anual a partir de este número se convierte en semestral pues decidimos publicar dos números al año con el objetivo de fortalecer la formación de la comunidad académica en nuestro campo. Esto nos ha permitido ganar más visibilidad y credibilidad internacional por medio de la aceptación en directorios e índices como Ulrich Periodicals, Modern Language Association Bibliography, Educational Research Abstracts y Latindex.
En los dos últimos números, recibimos artículos de autores de Colombia, Los Estados Unidos, China, Chile, Brasil y Turquía, y se invitaron evaluadores de diferentes países de las Américas, Australia, Irlanda, los Estados Unidos y el Reino Unido. La alta calidad de los artículos académicos de investigadores que realizan proyectos de investigación en lenguaje e innovaciones pedagógicas en diferentes niveles de educación le ha dado al CALJ reconocimiento y credibilidad nacional. Creemos que la diversidad de contextos y contenidos de los artículos publicados en CALJ brindan a nuestros lectores oportunidades de encontrar experiencias relevantes para sus necesidades educativas inmediatas.
En este número se abordan dos temas por parte de los autores Colombianos:
- La formación integral y las percepciones sobre pedagogía de profesores de educación básica que trabajan en instituciones públicas de la ciudad de Medellín y presentada por dos investigadoras de la Universidad de Antioquia, y
- El fomento al desarrollo de la escritura con aprendices de inglés como lengua extranjera a partir de estrategias y materiales utilizados que involucran a los aprendices en actividades de aprendizaje significativo. De este modo, la escritura en español y en inglés como lengua extranjera es vista por cinco autores Colombianos desde diferentes perspectivas, modalidades, y enfoques pedagógicos utilizados para evaluar, ayudar y promover una mejor calidad de educación para los niños colombianos.
Queremos agradecer la contribución de los autores de los artículos que fueron seleccionados para ser publicados en este número. De igual manera a los evaluadores por su valiosa retroalimentación que permite mantener la calidad y los estándares de nuestra publicación.
Esperamos que todos nuestros lectores puedan disfrutar esta nueva versión bilingüe de la Revista Colombiana de Lingüística Aplicada.
Metrics
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
NoDerivatives — If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
The journal allow the author(s) to hold the copyright without restrictions. Also, The Colombian Apllied Linguistics Journal will allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions.