DOI:
https://doi.org/10.14483/23464712.17997Published:
2021-05-13Entrevista con Mabel Alicia Rodriguez
Interview with Mabel Alicia Rodriguez
Entrevista com Mabel Alicia Rodriguez
Downloads
Abstract (es)
Mabel Alicia Rodriguez: Licenciada en Ciencias Matemáticas 1991 y Doctora de la Universidad de Buenos Aires, área Ciencias Matemáticas, 1997. Categoría 1 en el Programa de Incentivos. Profesora Asociada regular de la Universidad Nacional de General Sarmiento a cargo de la Dirección de la Especialización en Didáctica de las Ciencias (con orientación Matemática, Física o Química). Dirigió el Profesorado de Matemática desde 2019 a 2021. Fue Coordinadora de Investigación del Instituto del Desarrollo Humano (2014-2018). Fue Profesora titular regular de la Universidad Nacional de Tierra del Fuego (2014-2019).
References
Campos, M. y Rodríguez, M. (2020). Un estudio sobre la aprehensión conceptual de las inecuaciones. Paradigma, XLI, 540 - 570. Disponible en: http://revistaparadigma.online/ojs/index.php/paradigma/article/view/811/830.
https://doi.org/10.37618/PARADIGMA.1011-2251.2020.p540-570.id811
Rodríguez, M. (2020). La enseñanza de la matemática en contexto de cuarentena: reflexiones teóricas, Revista Urania, Nº 6. 17-27. Disponible en: https://drive.google.com/file/d/1seoRUtAp8unfggDL3BFEGOna6w7tRGdt/view?usp=sharing.
Rodríguez, M. (2019). Interpretación y producción de textos matemáticos. Los Polvorines: UNGS. Disponible en https://ediciones.ungs.edu.ar/wp-content/uploads/2020/04/9789876304399-completo.pdf.
Rodríguez, M. (Coord.) (2019). Heurísticas en la resolución de problemas matemáticos. Los Polvorines: UNGS. Disponible en https://ediciones.ungs.edu.ar/wp-content/uploads/2020/04/9789876304405-completo.pdf.
Rodríguez, M. (2019). Un esquema para planificar la enseñanza de la matemática, Revista Mexicana del Bachillerato a Distancia. 11 (22), Disponible en: http://revistas.unam.mx/index.php/rmbd/article/view/70589/62399.
https://doi.org/10.22201/cuaed.20074751e.2019.22.70589
Rodríguez, M., Pochulu, M. y Fierro, M. (2019). Modelo de planos de formación docente para abordar distintos roles del profesor de matemática. REDIUNP, Revista Electrónica de Divulgación de Metodologías Emergentes en el desarrollo de las STEM. Disponible en http://www.revistas.unp.edu.ar/index.php/rediunp/article/view/95 .
Rodríguez, M. y Barreiro, P. (2018). Capítulo 1: Modelización y resolución de problemas. En M. Pochulu, (Comp.). La Modelización Matemática: Marco de referencia y aplicaciones (pp. 17-26). Villa María, Argentina: GIDED - UNVM. Disponible en: https://www.researchgate.net/publication/323995028_La_Modelizacion_Matematica_Marco_de_referencia_y_aplicaciones
Rodríguez, M. (Coord.). (2017). Perspectivas metodológicas en la enseñanza y en la investigación en Educación Matemática". Los Polvorines: UNGS. Disponible en https://ediciones.ungs.edu.ar/libro/perspectivas-metodologicas-en-la-ensenanza-y-en-la-investigacion-en-educacion-matematica-2/.
Rodríguez, M. y Barreiro, P. (2017). Consideraciones sobre la formación de profesores de Matemática y su apropiación de las nuevas tecnologías. En R. Cabello y A. López (Eds.) Contribuciones al estudio de procesos de apropiación de tecnologías (pp. 219-226). CABA: Ediciones del Gato Gris, Disponible en http://www.delgatogris.com.ar/wp-content/uploads/2017/08/Cabello-y-L%C3%B3pez-eds-Contribuciones-al-estudio-de-procesos-de-apropiaci%C3%B3n-de-tecnolog%C3%ADas.pdf.
Casetta, I., González, V. y Rodríguez, M. (2017). Un procedimiento para diseñar entrevistas personalizadas que permiten identificar heurísticas matemáticas, Revista Paradigma, XXXVIII(1), 235-258.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
Copyright (c) 2021 Autor y Góndola. Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Gondola, Ens Aprend Cienc. is an open-access publication, free of charge for authors and readers. The publication, consultation or download of the contents of the magazine does not generate any cost for the authors or the readers, since the Francisco José de Caldas District University assumes the expenses related to edition, management and publication. The peer evaluators do not receive any economic retribution for their valuable contribution. The work of all the actors mentioned above is understood as a contribution to the strengthening and growth of the research community in the field of Science Education.
As of December 1, 2018 the contents of the journal are published under the terms of the Creative Commons License Attribution-Noncommercial- ShareAlike 4.0 International (CC-BY-NC-SA 4.0), under which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holders are the authors and the journal Gondola, Ens Aprend Cienc. The holders retain all rights without restrictions, respecting the terms of the license in terms of consultation, downloading and distribution of the material.
When the work or any of its elements is in the public domain according to the applicable law in force, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good of all and for all.