DOI:
https://doi.org/10.14483/23464712.5285Published:
2008-07-01La necesidad de divulgar una visión objetiva de la didáctica de la física
The need to disclose an objective vision about didactics of physics
Keywords:
Teaching of Physics, Objectivity, Teaching of Science, CTS. (en).Keywords:
Didáctica de la Física, Objetividad, Enseñanza de las Ciencias, CTS (es).Downloads
Abstract (es)
La didáctica de la Física es una rama emergente con sus propios objetos de estudio, sin embargo, su papel ha venido siendo desdibujado en la formación de los profesionales de la Enseñanza de las Ciencias y especialmente en la Física al ser entendida como un mero conjunto de material de apoyo. En este trabajo desarrollamos una reflexión al respecto y mostramos las relaciones que puede tener esta área del conocimiento con otras como las corrientes pedagógicas.
Abstract (en)
The didactics of physics is an emerging branch with its own objects of study; however, its role has been blurred in the training of professionals in science teaching, and especially in physics to be understood as a mere set of support material. In this work we develop a reflection on this aspect and show relationships that can have this knowledge area with pedagogy and others.
References
Bravo, M. L. y Arrieta, J. J. Algunas reflexiones sobre las funciones de las demostraciones matemáticas. Revista Iberoamericana de Educación. Numero 35=3 25 de Febrero de 2005.
Velásquez, A. F. La alfabetización científica y tecnológica en el proceso de enseñanza aprendizaje
de la Fisca. Revista Iberoamericana de Educación. Numero 38=1 25 de Febrero de 2006.
Vaccarezza, L. S. Ciencia, Tecnología y Sociedad: El estado de la cuestión en América Latina. Revista Iberoamericana de Educación. Monográfico. Número 18.
Astudillo, C. Rivarosa, A. Ortiz, F El discurso en la formación de docentes de ciencias. Un modelo de intervención. Revista Iberoamericana de Educación. Numero 45=4 10 de marzo de 2008.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
License
Gondola, Ens Aprend Cienc. is an open-access publication, free of charge for authors and readers. The publication, consultation or download of the contents of the magazine does not generate any cost for the authors or the readers, since the Francisco José de Caldas District University assumes the expenses related to edition, management and publication. The peer evaluators do not receive any economic retribution for their valuable contribution. The work of all the actors mentioned above is understood as a contribution to the strengthening and growth of the research community in the field of Science Education.
As of December 1, 2018 the contents of the journal are published under the terms of the Creative Commons License Attribution-Noncommercial- ShareAlike 4.0 International (CC-BY-NC-SA 4.0), under which others may distribute, remix, retouch, and create from the work in a non-commercial way, give credit and license their new creations under the same conditions.
The copyright holders are the authors and the journal Gondola, Ens Aprend Cienc. The holders retain all rights without restrictions, respecting the terms of the license in terms of consultation, downloading and distribution of the material.
When the work or any of its elements is in the public domain according to the applicable law in force, this situation will not be affected by the license.
Likewise, we encourage authors to deposit their contributions in other institutional and thematic repositories, with the certainty that culture and knowledge is a good of all and for all.