La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico

The rol of mathematization, technology and society in Physics education

Authors

  • Milena Contreras Castellanos Universidad Distrital Francisco José de Caldas
  • Jessyka Delgado Bautista Universidad Distrital Francisco José de Caldas

Keywords:

Didactics, mathematization (en).

Keywords:

didáctica, matematización (es).

Abstract (es)

Este trabajo es un reflexión acerca de la importancia de que el maestro tome conciencia sobre la idea de ciencia que se les fomenta a los estudiantes en la clases. Se concluye que es necesario  ayudar a los estudiantes a encontrar el interés por la ciencia desde perspectivas alternativas de matematización mas allá del mero uso de algoritmos, sin querer decir que no se deban formar para poder organizar ideas desde la matematización. De igual manera se debe enfatizar en procesos de investigación y de desarrollo del lenguaje.

Abstract (en)

This work is a reflection about importance of teaching becoming aware of science idea that is encouraged to students in classroom. I concluded that it is necessary to help students to find interest in science from alternative perspectives of mathematization beyond the mere use of algorithms, without saying that they should not be educated in order to organize ideas from mathematization. It should also be emphasized in research and language development processes.

How to Cite

APA

Contreras Castellanos, M., and Delgado Bautista, J. (2008). La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias, 3(2), 16–20. https://doi.org/10.14483/23464712.5282

ACM

[1]
Contreras Castellanos, M. and Delgado Bautista, J. 2008. La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias. 3, 2 (Jul. 2008), 16–20. DOI:https://doi.org/10.14483/23464712.5282.

ACS

(1)
Contreras Castellanos, M.; Delgado Bautista, J. La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico. Góndola Enseñ. Aprendiz. Cienc. 2008, 3, 16-20.

ABNT

CONTRERAS CASTELLANOS, Milena; DELGADO BAUTISTA, Jessyka. La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias, [S. l.], v. 3, n. 2, p. 16–20, 2008. DOI: 10.14483/23464712.5282. Disponível em: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5282. Acesso em: 27 dec. 2024.

Chicago

Contreras Castellanos, Milena, and Jessyka Delgado Bautista. 2008. “La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico”. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias 3 (2):16-20. https://doi.org/10.14483/23464712.5282.

Harvard

Contreras Castellanos, M. and Delgado Bautista, J. (2008) “La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico”, Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias, 3(2), pp. 16–20. doi: 10.14483/23464712.5282.

IEEE

[1]
M. Contreras Castellanos and J. Delgado Bautista, “La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico”, Góndola Enseñ. Aprendiz. Cienc., vol. 3, no. 2, pp. 16–20, Jul. 2008.

MLA

Contreras Castellanos, Milena, and Jessyka Delgado Bautista. “La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico”. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias, vol. 3, no. 2, July 2008, pp. 16-20, doi:10.14483/23464712.5282.

Turabian

Contreras Castellanos, Milena, and Jessyka Delgado Bautista. “La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico”. Góndola, enseñanza y aprendizaje de las ciencias 3, no. 2 (July 1, 2008): 16–20. Accessed December 27, 2024. https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5282.

Vancouver

1.
Contreras Castellanos M, Delgado Bautista J. La función de la matematización, la tecnología y la sociedad en el educar físico. Góndola Enseñ. Aprendiz. Cienc. [Internet]. 2008 Jul. 1 [cited 2024 Dec. 27];3(2):16-20. Available from: https://revistas.udistrital.edu.co/index.php/GDLA/article/view/5282

Download Citation

Visitas

353

Dimensions


PlumX


Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
64%
33%
Days to publication 
2058
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Loading...